מרבית העסקים שנמצאים היום באונליין הם עסקים בסדר גודל קטן עד בינוני (כמובן שיש גם גדולים אך במאמרים שלנו אנחנו עוסקים בעיקר בעסקים הקטנים והבינוניים).
רוב העסקים בסדר בגודל הזה, הם בדרך כלל עסקים שתקציבי הפרסום שלהם מוגבלים יותר ולכן המאמר הזה עוסק בפרסום באינטרנט ולא במדיה כמו טלויזיה ועיתונות כתובה.
אז בואו נעשה קצת סדר בבלאגן, שתי מעצמות האינטרנט והטכנולוגיה שקיימות כיום ומחזיקות 90% משוק הפרסום האינטרנטי הן גוגל ופייסבוק, שעל שתיהן אנחנו ממליצים,
אבל איך תדעו מי טובה יותר, מה היתרונות של כל אחת ואיפה כדאי לפרסם את העסק שלכם?
בשביל המידע הזה אנחנו פה.
גוגל:
- כמות הגולשים החודשית שנכנסת לגוגל היא מעל 2.6 מיליארד אנשים.
- מידי חודש מתבצעים בגוגל מעל עשרות מיליארדי חיפושים.
- מעל 95% מגולשי האינטרנט מגיעים לגוגל באופן קבוע.
- שמפרסמים בגוגל ניתן להגיע לרמות דיוק של איזור – מדינה – עיר ושפת גלישה בהם הגולש נמצא פיזית בזמן הגלישה שלו.
- ניתן לדייק ברמת המגדר, הגיל והמצב המשפחתי.
- שימוש במילות מפתח וseo.
- פרסום בגוגל מתאים ומדויק גם לסלולאר דבר שמכניס הרבה מאוד כסף, נכון להיום אחוז ההכנסה שמגיע דרך גולשי הסלולאר הוא בסביבות ה-50%.
פייסבוק:
- כמות הגולשים בפייסבוק משתנה משנה לשנה, בשנת 2018 50% מהגולשים שגלשו בפייסבוק נכנסו בשביל לבצע רכישה.
- בשנים האחרונות ניתן למצוא קבל מבוגר יותר בפייסבוק דבר שהביא את כמויות הגלישה החודשים לסביבות מיליארד גולשים בחודש.
- כפות הדפים הנצפים בחודש היא מעל למילארד.
- פוטנציאל ההגעה לגולשים הוא מעל 40% מכלל משתמשי האינטרנט.
- מבחינת הקריטריונים העומדים לרשותינו בפרסום, ניתן למצוא גם התנהגות של צרכנים, תחומי עניין ודברים שקרובים למה שהם אהבו.
- נכון להיום, אחוז ההכנסה שמגיע דרך גולשי הסלולאר נע בסביבות 44%.
לסיכום:
הפרסום בגוגל פועל לפי ניתוח מפורש של הגולש – היכן הוא נמצא, איפה הוא היה, מה הוא בחן.
להבדיל, הפרסום בפייסבוק פועל על פי אופי הגולש, ההרגלים שלו וההתנהגות שלו.
גוגל עובדת לפי מידע נקודתי.
פייסבוק עובדת לפי מידע שהגולשים אישרו לגוגל לבחון ולנתח.
כמובן שחייבים לקחת בחשבון שהנתונים הללו משתנים מתקופה לתקופה ואנו ממליצים לבדוק את ההתנהלות של הפרסום שם והאלגוריתמים אחת לשלושה חודשים.
אם אתם מחפשים להביא מכירות ״כאן ועכשיו״ הרי שכל הנתונים מצביעים על הצלחה לגוגל.
אם אתם מחפשים לייצר נפח ומודעות לעסק שלכם, פרסום ומעורבות בפייסבוק יהיו הרבה יותר משמעותיים.
אם התקציב שלכם מאשר לכם לפרסם אצל שתיהן – אנו ממליצים לכם לעשות את זה, ממבט מקצועי על שתי המערכות אנו יכולים לומר לכם שהצורה המקיפה ביותר היא אכן להשתמש בשניהם מה שגם יביא לכם גולשים וגם יבנה לכם את המותג.
והכי חשוב?
שיהיה בהצלחה.