אמזון, ענקית המסחר העולמית, שכל המידע שלה חשוף ברשת, מאחר והיא נסחרת בבורסה, פרסמה לאחרונה את הנתונים שלה.

בפרסומים אנחנו יכולים לראות כי בכל דקה נמכרים באמזון אלפי פריטים, כך שאף אחד לא מופתע מזה שרוב מי ששוקל להקים חנות וירטואלית מתלבט בין הקמת חנות אונליין לחנות באמזון.

אמזון, למי מכם שלא יודע, החלה את דרכה כאתר שמוכר ספרים בשנת 1994, כיום בשנת 2020 אמזון נחשבת לאחת מהחברות המובילות בעולם, עם שווי של 1.08 טריליון דולר (נכון לפברואר 2020) .

לצד היתרונות הברורים שיש בהקמת חנות בפלטפורמה של אמזון יש גם כמה חסרונות משמעותיים שכדאי לשים לב אליהם.

בשנה האחרונה, עם כניסתה של אמזון לישראל, כמות הסוחרים הישראלים שנכנסו למשחק גדלה, כולם רוצים להצליח, אך רבים מהסוחרים שוכחים שעם הרצון להצליח ישנו ם סיכון לא מבוטל שצריך לקחת בחשבון.

אז איך מוכרים באמזון?

אמזון נותנת למי שמעוניין לסחור בה מספר אופציות מכירה, כך שתוכלו למצוא את האופציה הנוחה ביותר עבורכם.

  • תכנית שיתופים – Afiliate.

תכנית השיתופים של אמזון, מבוססת על קישורים שאתם מקבלים מאמזון ומטמיעים באתר האינטרנט שלכם, בבלוג שלכם, באתר התדמית שלכם. על כל רכישה שמתבצעת דרך שימוש בלינק שלכם, אתם מקבלים רווח של בין 5%-4% מהמוצרים שנמכרים. בתוכנית השותפים אתם יכולים לבחור את המוצרים שמתאימים לעסק שלכם. אין צורך להקים חנות, להתעסק בשילוח וכו׳ – לינק ולעניין.

  • חשבון משתמש רגיל.

בחשבון הרגיל, אתם מחליטים מה ברצונכם למכור, אתם בונים את העמוד שלכם, מעלים את המוצרים שלכם, ואתם גם מתעסקים בשילוח. ומה עם אמזון? היא מספקת לכם את הפלטפורמה וגובה מכם עמלת שימוש.

  • חשבון Pro.

חשבון פרו הוא בעצם סוג של drop shpipping. אתם מפרסמים את המוצרים, אך אין לכם שום אחריות על המשלוח. המשלוח עובר להיות תחת האחריות של אמזון, דבר שמעלה את התשלום החודשי שלכם אליה.

 

אחרי שכתבנו לכם, את משנתנו אודות חנות רגילה והפלטפורמות עליה ניתן לבנות את החנות, אנחנו מתארים לעצמינו שאתם מבינים כבר מה היתרון הבולט של הקמת חנות על פלטפורמת המכירה של אמזון.

״בעל המאה הוא בעל הדעה״ זה משפט שללא ספק נכון לומר גם על אמזון, בעוד בישראל רבים רוכשים באתרים כמו עלי אקספרס, הרי שבארצות הברית ואירופה, רוב הקניות נעשות דרך אמזון, מה שאומר שכמות הגולשים שנכנסים אליה מידי שנייה היא עצומה ועל מנת למשוך את הלקוחות, עליכם לשמור על ייחודיות בין כל החנויות שנמצאות בה.

אז מה בעצם ההבדל בין בניית חנות עצמאית להקמת חנות באמזון?

ראשית ההבדל בין עצמאי ״לשכיר״, נכון שאתם לא באמת שכירים, אבל הכוונה היא שכאשר אתם מקימים חנות משלכם על פלטפורמה לבחירתכם, כל ההחלטות הן שלכם, אתם לא חייבים דין ודיין אודות שום דבר, אתם לא מחויבים לשלם עמלות, אתם לא מחויבים לעמוד בקריטריונים שאמזון מכתיבה ואתם יכולים להתנהל מול הלקוח באופן עצמאי, דבר שיכול להחזיר את הלקוח ספציפית אליכם.

אותו דבר לגבי השיווק, באמזון השיווק עובד פחות או יותר בשיטה של גוגל, תהיה מדורג גבוה, יפנו אלייך יותר לקוחות. באתר עצמאי אתה מחליט מה לנסות עבור הלקוחות שלך, ולבחון האם ה עובד או לא.

מה שלא תבחרו אנחנו מאחלים לכם בהצלחה.