בחנות האונליין, ישנה האופציה לייצר פרופיל לקוח מדויק ככל האפשר על סמך הקניות והביקורים שלהם. על ידי הנתונים הללו נוכל לבנות מערך שימור לקוחות ולהתאים לכל לקוח את המבצעים שידברו אליו, חנות רגילה לעומת זאת לא תוכל לרדת לכזאת רמת דיוק.
חנות האונליין שלכם יכולה לפנות לקהל רחב מאוד של גולשים, על ידי תרגום החנות למעל 50 שפות בעוד שחנות פיזית לא יכולה להגיע למספר כה רחב של לקוחות.
בחנות האונליין שלכם, תוכלו להגדיר מספר רב של אופציות תשלום, בעוד בחנות הפיזית תיהיו מוגבלים בכמות אופציות התשלום.
כיום קיים גוון רחב של מערכות ניהול חנות אונליין.
מה עלינו לוודא שקיים במערכת ניהול חנות האונליין?
ניהול מלאים. היכולת לשייך מוצר לקטגוריה המתאימה, יצירת משפחות מוצרים בעלות תכנים ותכונות זהות.
יצירת וריאציות מוצרים – שימו לב שהמערכת אותה אתם בוחרים, תאפשר ליצור וריאציות שונות למוצרים באופן אטומטי.
לדוגמה – מכנס עם 4 מידות ב 4 צבעים שונים, יוצר 16 וריאציות שונות לאותו
המכנס
.
מעקב אחרי נטישת לקוחות – לקוחות שמילאו עגלה אך פרשו טרם ביצוע התשלום.
ניהול מבצעים וקופונים.
מעקב אחר ביצוע הזמנות – סטטוס הזמנה, רשימת הזמנות מסודרת, דרכי התקשרות עם הלקוח.
דוחות ניתוח מכירות וסטטיסטיקות – ממוצע מכירות לפי הגדרות תאריך. מכירות לפי לקוחות, ניתוח מלאים.
מעקב משלוחים – האם עומדים במדרגות השילוח, מעקב אחרי אופציות השילוח השכיחות באתר.
ניהול אוטומטיזציה בשליחת המיילים אודות הרכישות, קבלות, משלוחים ושביעות רצון.
הגדרת אפשרויות תשלום – paypal, bit, אשראי, העברות ועוד…
בשנת 2019 דווח כי למעלה מ-80% מהישראלים מבצעים רכישות אונליין.
כן, כן , קראתם נכון … בשנת 2019 נקנו באונליין (בארץ ובעולם) מעל ל- 65 מיליון (!!!) חבילות.
תדמיינו לעצמכם, קניון שעובד 24/7 ולעולם לא נסגר.
תדמיינו שלאותו קניון, מגיע קהל מכל העולם שיכול בלחיצת כפתור להמליץ על החנות שלכם.
אין צורך להחזיק צוותי מכירה, לסדר מדפים ולארגן את הסחורות, הקונים באונליין יודעים בדיוק מה הם מחפשים והם מחפשים את זה לבד, ללא עזרה של אנשי מכירה.
כמו כן, תשלום אחזקת חנות אונליין זול בהרבה מהשכרת נדל״ן שישמש לחנות פיזית.
הישראלים, כמו קהל הלקוחות הבינלאומי, למדו בשנים האחרונות לשים את מבטחם בחנויות האונליין והם לא מפחדים למסור פרטי אשראי ומידע, כמובן שאתרים דוברי עברית, גורמים להם לחוש בטחון גדול יותר והיכולת להתנהל מולם היא גבוהה יותר.
ממש כמו ״בעולם האמיתי״, גם קנייה חד פעמית באונליין, יכולה להפוך לסיפור אהבה וצכזה למערכת יחסים ארוכת טווח. זה נכון שלא כמו בחנות פיזית, לא תזהו את הלקוח שלכם אם הוא יעבור לידכם ברחוב, אך מהצד השני תדעו עליו הרבה יותר, איך? אל תשכחו לבקש מהלקוח שלכם להרשם לניוזלטר, לאשר קבלת מידע שיווקי ואפילו בקשו מהם תאריך לידה.
״עולם אמיתי״ או עולם וירטואלי, כל אחד אוהב שמתייחסים אליו.

דוגמא למערכת יחסים בינכם לבין הלקוח שלכם:
יש לכם חנות אונליין שמציעה אוכל לחיות מחמד.
ניתן לשער שלקוחות שיש להם חיות מחמד, ישובו לרכישה חוזרת של אוכל, ברגע שתקבלו מהלקוח את הפרטים שלו, תוכלו לשלוח לו הטבת קנייה / קופון או פשוט תזכורת רכישה רגע לפני.
הלקוח מבין שעשיתם שיעורי בית ויותר מזה, הוא מבין שחשוב לכם לשמור עליו, הלקוח יעריך את זה מאוד וייתכן מאוד שצעד כזה יגרום לו לחזור אליכם פעם אחר פעם.
האם קרה לכם פעם בחנות פיזית, שברגע שהלקוח נכנס לחנות שלכם, במקום לשאול האם הוא זקוק לעזרה ישר שאלתם אותו אודות הכתובת שלו ופרטים מזהים נוספים? עהראה שלא! הרי אם הייתם עושים את זה, רוב הסיכויים שהלקוח היה בורח בריצה אל מחוץ לחנות והפדיון שלכם לא היה מתרומם.
ההמלצה שלנו היא לא להתנהג כך גם בחנות האונליין, הלקוח נכנס לחנות, בחר מוצר, נגיע לקופה, רק אז תציעו לו להירשם לאתר שלכם.
לעיתים, שלקוח נכנס לחנות שלכם, קורה שאתם עסוקים ולכן אין לכם זמן לגשת אליו באותו הרגע, במצב כזה הלקוח מסתובב לו בחנות ונוגע במוצרים שמעניינים אותו, אחד החסרונות הגדולים בחנות האונליין, הוא שאין ללקוח יכולת לגעת במוצר אבל, בחנות האונליין ניתן לפצות על זה על ידי כך שתמיד יש לכם זמן ללקוח שלכם על מנת להציג את המוצר.
אנו ממליצים לכם, להכין סרטוני הדרכה על המוצרים שלכם, תשקלו לצלם את המוצר ב360 שהלקוח יוכל לראות את המוצר מכל צדדיו.
לידיעתכם, 90% מן הלקוחות ציינו כי סרטוני וידיאו ותמונות הם אלו שגרמו להם בסופו של יום לבצע את הרכישה.
עוד נתון שחשוב לדעת הוא, 80% מלקוחות הישראלים שרכשו באונליין, המליצו לחברים / מכרים שלהם על החנות בה הם ביצעו רכישה.
אל תשכחו להוסיף כפתור, המלצה/ שייר על מנת לאפשר המלצה אונליין.
אחת הנקודות הנוספות שנרצה לדון בה היא, מה קורה עם לקוח רכש מוצר וקיבל משהו אחר ממה שהוא חשב?
חשוב מאוד לזכור, שלא משנה אם אתם בעלי חנות פיסית או חנות אונליין, ישנו חוק שאומר שיש ללקוח אפשרות להחזיר את המוצר תוך 14 יום מיום הקנייה, באם … ( לא נלבש / לא נעשה שימוש וכו׳ ) אנו ממליצים לכם לבדוק את החוק ואת האותיות הקטנות.
באם לקוח החליט להחזיר / להחליף מוצר שהוא רכש, אנו ממליצים לכם להפוך את החיסרון ליתרון ולהסתכל על זה כעל הזדמנות בה תוכלו להתאים לו מוצר נכון יותר וברגע זה רכשתם את אמונו של הלקוח.