לא אחת רשמנו לכם, שאחת הדרכים הטובות ביותר והנפוצות ביותר להגדיל את המכר שלנו ושל מרכולתנו היא הקמת חנות אונליין שתיתן לנו רוח גבית.
ישנם אנשים שבוחרים להקים את חנות האונליין שלהם על אתר ייחודי, ישנם כאלה שמצרפים אותה לאתר שלהם וישמם את אלו שבוחרים לבנות את חנות האונליין שלהם בדף העסקי שלהם בפייסבוק.
האופציה של לפתוח את החנות שלכם על הדף העסקי שלכם בפייסבוק מלאה ביתרונות מכל מיני סוגים: ההקמה של החנות בפייסבוק זולה יותר, אין צורך בשימוש באנשי תכנות ועיצוב, מתאימה למי שיש לו מעט פריטים, ניתן לחבר את זה גם לתוספת סליקה.
אז מה הם בעצם היתרונות בהקמת חנות פייסבוק?
- תמיכה בחנות קיימת – עם פייסבוק תוכו לקשר בין החנות האינטרנטית שלכם לזאת שבניתם בפייסבוק, דבר שייצר עבורכם עוד פלטפורמת שיווק.
- חסכון בעלויות – הקמת ואחסון חנות בדף הפייסבוק העסקי שלכם הוא אפסי, כמו כן אין לכם צורך במתכנתים ומעצבים, הכל כבר קיים ורק מחכה שתקימו את החנות שלכם.
- ממשק נוח – כולנו מכירים את פייסבוק ולרב האנשים יש שם גם דף עיסקי, את מערכת ההפעלה שלו ואת ההתנהלות. תוסיפו לזה הדרכה בשפת האם שלכם וקיבלתם מדריך פשוט ונוח לבניית החנות שלכם.
- מערכת נוחה לקידום – פייסבוק נותנת לכם מספר אפשרויות לקידום החנות שלם, קידום אורגני / קידום ממומן ופנייה ישירה ללקוח. בפייסבוק תוכלו לטרגט את החנות שלכם לקהל המדוייק לכם ביותר שעונה על מספר רב של קריטריונים שאתם בוחרים.
אז איך עושים את זה? איך פותחים חנות בפייסבוק?
ראשית, האם לעסק שלכם יש דף עיסקי בפייסבוק? האם הוא מעודכן? מאחר והחנות עומדת לשמש אותנו כחנות לכל דבר ולכן כדאי שהיא תהיה מותאמת ומעודכנת, ככה ייחסך זמן עבודה מיותר בהמשך.
בעמוד הראשי של הדף העיסקי שלכם, לחצו על ״הגדרות״ ובחרו ב״עריכת דף״ .
בתחתית המסך יופיע לכם כפתור שנקרא ״הוסף לשונית״ ושם בחרו בלשונית ״shop" או ״קנה״ תלוי בשפת הפייסבוק שלכם.
אם אין לכם לשונית ״shop״ או ״קנה״ חזרו לעמוד הקודם ובדקו את הגדרות הדף.
לאחר שהגדרתם את הלשונית ואת החנות ( אנחנו גם ממליצים לכם לגרור את הלשונית ללשונית הראשונה – שנייה על מנת שאנשים יראו את זה מבלי להתאמץ) אנחנו מכניסים אליה מוצרים / שירותים.
לוחצים על הלשונית ונכנסים לחנות, אנו רואים נולינו את החנות ריקה אך יש שם כפתור שרשום עליו ״הוספת מוצר״ נלחץ עליו ונפעל לפי ההוראות:
שם ותיאור המוצר
מחיר – באיזה מטבע תרצו לקבל את התשלום
כתובת url של התשלום – מה תרצו שיקרה ברגע שלקוח ילחץ על רכישת המוצר? האם הוא ישר יופנה לקופה לתשלום? או שתשלח אליו הודעה מנוסחת מראש?
ההבדל בין שתי האופציות הוא האם לסגור עסקה או האם לתת ללקוח עוד הזדמנות ואפשרות להתחרט.
אחרי שלקוחות יילחצו על הכפתור תשלום, הם יועברו לדף התשלום להשלמת העסקה וכל מה שישאר ללקוחות שלכם זה להכניס את הנתונים שלהם.
אחד הדברים החשובים שצריך לשים לב אליהם בפייסבוק זה ההנחיות לסוגי התמונות ותיאורי המוצר.
על מנת שהתמונות יעמדו בתקנים של הפייסבוק:
- שימו לב שהתמונות יהיו בפורמט ריבועי ולא מלבני ובאיכות גבוהה (לא פחות מ1024x 1024 ).
- על המוצר לתפוס מעל 80% מהתמונה.
- התמונה חייבת להיות אך ורק של התמונה ולא של שום אלמנט גרפי אחר.
- אסור להוסיף שום טקסט על התמונה.
- אין להכניס שום פרטי יצירת קשר על התמונה!
אז כמו שאמרנו, ההחלטה להקים חנות בפייסבוק היא אופציה קלה ונוחה שיכולה לעזור להביא עוד לקוחות לאתר שלכם.
זוהי אופציה נהדרת, לעסקים שלא יכולים להשקיע זמן רב בשיווק וקידום אך עדיין רוצים לעבוד וקדם את החנות שלהם בצורה אורגנית.