אתרי האיקומרס, אותם אתרי שפועלים כחנויות אונליין, משמשים כיום כחנויות לכל עניין ודבר. האתרים הללו הם אתרים שמשרתים לקוחות מכל קצוות הארץ כמו גם מן העולם.
על מנת שהחנות תחשב לטובה ואף טובה מאוד, אנחנו צריכים שתהיה אליה תנועה מרובה של לקוחות קונים. בשביל שהחנות תהיה מדויקת ותענה בדיוק על הצרכים של הקהל שלה, עלינו לתכנן אותה באופן מקצועי וחסר פשרות על מנת שהחנות תממש את כל פוטנציאל המכירה שלה ולא תאבד לקוחות בדרך.
שלב ראשון – מתכננים לפני שפועלים.
שאנחנו מחליטים לבנות בית, אנחנו פונים לאנשי מקצוע כמו אדריכלים, מתכננים ייעודיים ועוד. ולכן אנו ממליצים לכם לעשות את אותו הדבר רגע לפני שאתם יוצאים לדרך עם אתר האיקומרס שלכם. תכנון מדויק ובניית יסודות טובים יביאו את האתר שלכם לתוצאות טובות ואורך חיים ארוך יותר.
אז מה עושים? חוקרים!
מי הקהל שלכם? באיזה שפה ראוי לפנות אליו? איזה סוג של מוצרים/ שירותים הקהל שלכם מחפש? האם האתר שלכם מיועד רק למוצר אחד וייחודי או למשפחת מוצרים משלימים? ככל שתשאלו יותר שאלות, יהיו לכם תשובות רבות יותר ומידע רב יותר.
שלב שני – מעצבים בהתאם למידע שיש לכם.
אם תכנסו היום לשרת האינטרנט ותרשמו בשורת החיפוש ״חנות אונליין״ יעלו לכם מגוון רחב של אופציות, אך אם תכנסו ותבדקו, תגלו שלא כולם מעוצבות חכם וייתכן ויהיו לכם המון הערות על חנויות שתבחנו. אחרי שרשמנו הערות, ישבנו עם המעצב ויצאנו לדרך העיצובית, עלינו לבדוק שאנחנו מיישמים את כל ההערות שרשמנו לעצמינו.
בשלב הזה אנחנו בוחנים היכן יהיה כל דבר, כל עמוד מוצר, קטגוריית החיפוש ועוד, זה הזמן בו אנחנו יכולים לבחון את הדברים, לטעות ולבקר את העבודה שלנו. הרבה יותר קל לבצע את השינויים בהתחלה מאשר להתחיל לשנות אחרי שהעלינו את החנות שלנו לאויר.
זמן העיצוב וזמן התכנון, הוא גם זמן הטמעת התוספים שאנחנו בוחרים, כגון: תוסף אבטחה ופרוטוקול אשראי. מחקרים מראים שרבים מהלקוחות היום נוטשים את עגלות הקנייה שלהם בקופה מאחר ואין הם סומכים על פרוטוקול אבטחת הרכישה באתר. ההמלצה שלנו היא להשתמש בתוסף הנוקשה ביותר על מנת לגרום ללקוחות להבין שאתם דואגים להם ולביטחונם.
שלב שלישי – מדיה והוספת לינקים
השלב הזה עוסק כולו במשיכת הלקוח ויצירת עניין. ההמלצה שלנו בעניין הזה היא לתת ללקוח את כל המידע ולא לחסוך בפרטים. הוסיפו סרטי הדרכה אודות המוצרים שלכם, הוסיפו חוות דעת של לקוחות מרוצים ובכלל ענו על כל השאלות שאתם חושבים שיכולות לצוץ ללקוח.
אותו דבר אודות הלינקים שאנחנו ממליצים לכם להוסיף, אנו ממליצים לכם לייצר לינקים ישירים למוצרים המשלימים ובכך להגדיל את המכר, תכנון נוח ומדויק יגרום ללקוח לחוות חוויה טובה ויגרום לו להמליץ עליכם ובכך לייצר עוד תנועה לאתר.