למה בכלל צריך לבנות חנות דיגיטלית?
אז יש ברשותכם עסק או חנות בעולם האמיתי. החנות דיי מצליחה במקום מגוריך מכירים אותך וקונים אצלך לעיתים קרובות. לקוחות מגיעים אליך מפה לאוזן, מהמלצה של חבר או מפרסומת שעשית פעם באיזה עיתון מקומי. כל זה נחמד, אבל זה לא מספיק! מחוץ לעיר מגוריך מעולם לא שמעו עליך. מחפשים אותך באינטרנט ואין אפילו זכר. הגיע העת להיכנס לעולם הדיגיטלי(ווירטואלי) ולהקים חנות אינטרנטית ברשת.
הפיתוח והקמה של חנות דיגיטלית מצליחה יכולה להגדיל לך את קהל הלקוחות. להפנות אליך קונים שיכולים להגיע גם מחוץ לעיר בה החנות שלך נמצאת. מכאן נוכל להרחיב את העסק שלך ולהגדיל את מחזור ההכנסות החודשית. כל עוג חשבתם על הקמה של אתר שכזה, ריכזנו כאן עבורכם מידע חשוב. מידע שיכול להועיל בהבנת הנושא ובקבלת החלטות לפני התחלת תהליך בניית אתרים.
בניית חנות דיגיטלית (וירטואלית) דורשת תכנון והכנת המוצרים
במידה ואתם הולכים על מכירת מוצר אחד בודד, אתם לא באמת צריכים חנות דיגיטלית(וירטואלית). מצד שני, אם אתם תרצו מתי שהוא בעתיד הלא רחוק להתרחב, מומלץ לעשות זאת. גם במצב שיש לכם יוזמה ותכנון גבוה להציע מגוון רחב של פריטים וגם מוצרים משלימים. בניית חנות דיגיטלית(וירטואלית) הוא הצעד הרצוי עבורכם. זה הזמן לתכנן את סל המוצרים שלכם ולחלק אותו לקטגוריות. למשל, נגיד ואתם מוכרים בגדים נסו לקבוע קטגוריות ברורות (חולצות, מכנסיים, שמלות, נעליים). במידה ואתם בונים חנות לכלי חשמל רצוי לפעול באופן דומה כדי להקל על הלקוחות שלכם. קטגוריות כמו מוצרי רכב, חפצי נוי או תאורה הן חלק מהאפשרויות שלכם. בניית חנות דיגיטלית(וירטואלית) מזכירה במידה רבה את הקמת החנות הפיזית. גם בה תצטרכו לתכנן את סידור המדפים ולקבוע קטגוריות מוצרים. אלא שכאן זה יהיה הרבה יותר פשוט ונוח לתפעול. הן מבחינת המערכת והן מבחינת הדברים הרגילים בשוטף.
היתרונות והחסרונות בחנות דיגיטלית(וירטואלית)
כאשר אנו מודדים את הפרמטרים בעזרת המאזניים אנחנו לא נשים לב שהחנות הדיגיטלית(וירטואלית)אכן נוטה לרווח. כף המאזניים אכן נוטה לטובתה. כיוון שבחנות רגילה הלקוח מגיע ורואה בצורה מוחשית את המוצר. אך דבר זה עולה ללקוח ביוקר, למה? כיוון שברגע שהוא נכנס לחנות, הוא אכן רוצה לרכוש. רק שעליו לקחת בחשבון שהוא "משתתף" יחד עם בעלי העסק בחשבונות(ארנונה, משכורות וכו'…). דבר נוסף שעוד משפיע ואכן מוריד מהערך של חנות פיזית הוא הגבלת שעות עבודה. דבר זה משפיע מאוד על ההכנסות. דבר אחרון הוא המיקום הגיאוגרפי של החנות, שימנע מתן שירות ראוי ללקוחות בשביל להגדיל מחזור הכנסות.
איך לגרום ללקוח למעשה להגיע למצב של קנייה?
השאלה הזו מאוד פשוטה. הכל תלוי בממשק שאיתו אתם עובדים ובמערכת השיווקית בה אתם נעזרים. לכל הדברים הללו יש את הייחודיות שלה ובדרך כלל אנשי השיווק הדיגיטלי יודעים להתאים את המוצר. במיוחד לרשת פרסום ובכך לתת את הביטחון הראשוני באנשי הפרסום. דבר נוסף שחייבים לציין הוא נראות האתר ורכישה בטוחה. כל אתר שמכבד את עצמו יש תקן אבטחה בשם pci ותקן זה למעשה מבטיח רכישה בטוחה. הוא נתון לחברות האשראי הגדולות שיש לנו בארץ. בעזרת זה, ניתן לרכוש את אמונו של הלקוח, תוך יצירת קשר עמו. דבר אשר מחזק את בטחונו ולא מעלה חשש שמדובר בהונאה ברשת. במידה והלקוח אכן ביצע רכישה, השתדלו לשלוח מייל לאישור הזמנה. להוסיף את הקבלה על מנת לתת את השירות לו הלקוח ראוי.