רגע לפני שנתחיל בוא נסביר את המושג "טראפיק"
בקשר לעולם אונליין, המשמעות של המילה טראפיק היא "תנועה לאתר", הכוונה לרוב היא לכמות האנשים שנכנסים בזמן מדוד, ( שעה / יום / שבוע /חודש).
אחד הכלים הכי שכיחים לבדיקת כמות מבקרים שנכנסה לאתר היא מערכת – Google Analytics. המערכת הזאת מחלקת את הגולשים ל״מבקרים״ – אנשים שנכנסו לאתר וצפו / שוטטו בו ול״משתמשים״ גולשים שחזרו לאתר ( לאחר ביקור קודם)
רגע לפני שנסביר לכם איך ניתן להגדיל את התנועה לאתר, נרצה להסביר עוד דבר אחד חשוב: לא רק התנועה לאתר שלנו היא מה שחשובה, מה שחשוב באמת זה תנועה איכותית הרי שהיא חשובה הרבה יותר מהתנועה הכמותית שלאו דווקא מבצעת רכישות.
על מנת להביא קהל גולשים מדויק לאתר שלכם, אנחנו מציעים לכם לעשות קמפיינים ממוקדי קהל ברשתות החברתיות.
אז מהן הדרכים הכי נפוצות היום לקדם את הטראפיק לאתר שלכם?
- גוגל, הקידום בגוגל מתחלק לשניים:
קידום ממומן: מכירים את זה שאתם מקישים בשורת החיפוש שלכם מילה והתוצאות הראשונות שעולות הן מודעות? אז זה הקידום הממומן של גוגל. מחקרים מראים שרבים מהאנשים סומכים נכנסים לתוצאות הראשונות בין אם הן ממומנות ובין אם לא. היתרון הגדול של קידום ממומן הוא שהגולשים מגיעים מייד! מבחינה תקציבית עליכם לדעת שאתם משלמים לגוגל על כל לחיצה שמפנה לאתר שלכם – בשנייה שתפסיקו לשלם, גוגל מפסיקה לקדם.
קידום אורגני: קידום אורגני זה בדיוק ההיפך מקידום ממומן, הגולש נכנס ללינק שהוא לא פרסומת ממומנת. ההבדל בין ממומן לאורגני,(מלבד העניין הברור מאליו של כסף), הוא שבמידה ואתם עושים עבודה טובה בקידום האורגני שלכם ( מילות מפתח/ ביטויים וכו׳) אתם תמיד תהיו במקום שלכם, שלא כמו בממומן, בשנייה שתסיימו לשלם הוא יפסיק לקדם אותך.
- קידום בפייסבוק.
פייסבוק, ליודעי דבר, הוא אופציית שיווק טובה, אחת הסיבות היא שפייסבוק מייצר מעורבות ותנועה אורגנית. אם תחליטו לקחת חלק פעיל בקהילות שתואמות את המוצרים שאתם מוכרים תוכלו להביא תנועה של אנשים שמתעניינים במה שיש לכם להציע. מצד שני ישנה אפשרות להעלות קמפיינים ממומנים, אך עליכם לזכור, שנכון להיום עם כל המדיה החברתית שיש, הטראפיק שמגיע מקמפיינים ממומנים בפייסבוק, הולך ופוחת, אז כשאתם יושביפם ומכינים תקציב שיווק עליכם לקחת את זה בחשבון. דבר מוסף שחשוב ליידע, פייסבוק יתמכו בכם יותר, אם החנות שלכם תבנה על הפלטפורמה שלהם, למה זה? כי פייסבוק כמו כל אתר אחר לא אוהב ששולחים את הגולשים שלו החוצה. אם אתם פעילים ומעורבים בפייסבוק, אנחנו ממליצים לכם לקדם את האתר שלכם בחשבון שלכם על ידי לינקים, תמונות ותגובות.
- רכישת שטחי פרסום ותוכנית אפיליאייט .
גם היום, בעידן המודרני קניית שטחי פרסום היא מאוד רלוונטית ושכיחה, כפי שנהוג לרכוש שטחי פרסום בעיתונות המודפסת, כך נהוג לקנות שטחי פרסום באתרים שיש להם המון טראפיק. אם בחרתם בשיטה הזאת עליכם לדעת שהתשלום הוא לא לפי קליק כמו בגוגל אלא לפי החשיפה, ( מחיר ל-100 / ל-1000 או לפי תקופת זמן), נשמע טוב הא? אך יש גם חסרון, מה החסרון? שעלויות של חבילות פרסום כאלו יכולה להגיע לסכומים מאוד גבוהים. אז למה בעצם רשמנו גם תוכנית שיתופים? כי לעיתים המפרסם מתבקש לחלק את הרווחים שלו עם החברה המפרסמת – בדומה לתוכנית שיתופים.
- רשימות תפוצה וניוזלטרים:
בעת בניית האתר, אנו ממליצים לכם לתת ללקוחות אופציה להרשם לניוזלטר קבוע של האתר שלכם, על מנת לקבל עדכונים. פעם בשבוע, שילחו ניוזלטר מעודכן עם מבצעים חמים / הנחות שוות / אפילו קופון בשווי מסויים, מי שנרשם לניוזלטר משמע שהוא מוכן ואף רוצה לקבל מידע ואם תשלחו מבצעים ודברים רלוונטיים הרי שהלקוח יחזור ויביא איתו עוד אנשים שהמבצע רלוונטי עבורם.
- מעורבות בקהילות ובפורומים.
ישנם המון אתרי פורום מקצועי בכל מיני נושאים, באם החנות שלכם הינה חנות מקצועית באחד מהנושאים המפורסמים בפורום, הרי שמומלץ שתגיבו, תראו את הידע שלכם ואת המקצועיות שלכם ועל הדרך תוכלו גם לקדם את האתר שלכם לקהל רלוונטי. לגבי הקהילות, הראו מעורבות, צרו עניין, פתחו שיח ועל ידי זה תוכלו לראות מי מתאים יותר בתור קהל רלוונטי אליכם.
- מיתוג מיתוג מיתוג. אם כבר יש לכם לקוחות נאמנים שקונים אצלכם קבוע, תדאגו תמיד לעדכן את האתר, לחדש ולכתוב עוד תכנים. לקוחות שחוו חוויה טובה באתר ונהנו מביצוע הרכישה והגלישה בו הרי שהם יחזרו תמיד לאותו האתר כברירת מחדל בשביל לחוות שוב את אותה החוויה ועליהם עליכם לשמור. לידיעתכם, השקעה בשימור לקוחות היא לרוב גבוהה יותר מהבאת לקוחות חדשים.
- כתבות תדמית.
בעולם התוכן החדש, ישנם 2 אתרי המלצת תוכן (שלפני שנה איחדו כוחות והפכו לאחת), אתרי המלצת התוכן הללו הם ״טאבולה״ ו״אאוטבריין״ האתרים הללו הם מה שבעבר היו מוספי תדמית וצרכנות. התוכן שנרשם לאתרים הללו הוא תוכן מקצועי כגון טיפים / תחקירים והמלצות, ברגע שאתם תכתבו שם תוכן האתר שלכם מייד יצטייר כאתר מקצועי וענייני ויביא עימו טראפיק של לקוחות מתאימים במיוחד לאתר שלכם.
חשוב לנו לציין שכל עניין הבעת הטראפיק לאתר שלכם הוא עניין של ניסוי ותהייה ומה שיתאים לאתר אחד לאו דווקא יתאים לאתר אחר.
אז אל תתייאשו – תנסו!
ושיהיה בהצלחה.