רבות דובר ונכתב על ידינו אודות הקמת חנות וירטואלית, מה חשוב לבדוק? מה חשוב לברר? מה צריך לשאול וכו׳, אך לא פעם ולא פעמיים נכתב על ידינו שהקמת החנות הוירטואלית היא רק הצעד הראשון בעבודה שעוד נמצאת לפנינו.

רוב בעלי החנויות הוירטואליות מפחדים מאותו הדבר, משיווק העסק שלהם והנעת לקוחות. רובן יטענו שהם לא טובים בכך, שהם לא יודעים מה לעשות ושהם סומכים על המזל.

על מנת לגרום לכם להבין שכולם יכולים לשווק את החנות שלהם, הכנו לכם פה רשימה של כמה שלבים בשיווק שיעזרו לכם לעשות את הצעדים הראשון.

אז לא משנה מה התחום העיקרי של החנות שלכם, הצעד הראשון הוא תכנון נכון של צעדי השיווק ובניית האסטרטגיה.

המלצה ראשונה שלנו לפני שיוצאים לדרך היא להדפיס לוח שנה, ולעבוד מסודר. אם החנות שלכם בארץ, הדפיסו לוח שנה עברי עם חדים ומועדים, עובדים מול קהל בחו״ל? הדפיסו את לוח השנה התואם של אותה מדינה.

יעדים, אפשרויות, מחקר אודות היכן הלקוח שלכם ״מסתובב״ וכמובן – תקציב.

אז בואו נצא לדרך.

חוות דעת וביקורת גולשים:

בזמן בניית האתר, ואחרי הרכישה, תכננו את האתר ככה שיקפוץ חלון שישאל אותם שאלות אודות ווית הרגישה באתר. לקוחות אוהבים לקרוא תגובות של לקוחות אחרים זה נותן להם תחושת בטחון.

כמו כן ישוב לדעת שכל שיש תגובות של לקוחות ככה גוגל יודע לקטלג אתכם במקום גבוה יותר.

ניוזלטרים ומבצעים תואמי לקוח:

כפי שכתבנו בעבר אחד היתרונות הגדולים בחנות אונליין, הוא היכולת לייצר פרופיל לקוח ובכך לבנות עבורו מבצעים ייחודיים שיגרמו לו לחזור לחנות שלכם. תכינו מראש ניוזלטרים   (חגים וכו׳) ותפרסמו בהם את המבצעים הכי אטרקטיביים שתוכלו להציע ללקוחות שלכם. מבצעים אטרקטיביים יביאו את הלקוחות שלכם חזרה ויגרמו להם להמליץ עליכם הלאה.

להתחרות על המחיר:

על מנת להשאיר את החנות שלכם אטרקטיבית, אתם חייבים לקחת חלק במשחק המחיר.

בארץ מי שמחפש לרכוש משהו ישר ייכנס לבדוק בזאפ.

האם אתם נמצאים שם? האם אתם חלק מהמשחק? זכרו תחרות מקדמת את כולם, רק תוודאו שאתם נכנסים לתחרות לא בשביל להפסיד.

כחלק מהשירות שתקבלו מהאתר של זאפ, תקבלו קידום שיעזור להביא לקוחות לאתר שלכם.

דרך קלה לתשלום ואבטחת מידע:

מחקרים מראים שרבים מהגולשים נוטשים את עגלת הקניות שלהם רגע לפני התשלום, אחת הסיבות לכך היא מערכת סליקה שאינה ידידותית למשתמש.

אנו ממליצים לכם להשתמש במערכת סליקה פשוטה, שתעבוד גם עם כרטיסי אשראי וגם עם פייפאל, שנכון להיום נחשבת לאופציית התשלום השכיחה ביותר ואחד הטיפים שלנו הוא שתכבדו אותה.

אז לאחר שנתנו לכם פה רשימה של דרכים שיש לשים לב אליהם עוד בזמן בניית האתר ותכנונו, אנחנו שמחים לחלוק עימכם עוד מספר טיפים שיעזרו לכם בשלב שלאחר העלאת האתר לאוויר.

קידום אורגני וקידם ממומן:

הדרך להעלות את הדירוג שלכם בגוגל. ככל שתהיו בדירוג גבוה יותר בגוגל, ככה לקוחות רבים יהיו חשופים אליכם יותר ותיווצר יותר תנועה לכיוון החנות שלכם. קידום ממומן, הוא קידום בו אתם משלמים עבור כל לחיצה של לקוח (בהגה המקצועית זה נקרא ״פר קליק״). קידום אורגני, הוא קידום שנור כתוצאה משימום במילות מפתח נכונות ואופטומיזציה. קידום אורגני, מראה לגוגל שהאתר שלכם הינו אתר מוכר ומאוד מוצלח וככה גוגל יקדמו אותו.

קידום במדיה החברתית:

היום בעידן האינסטגרם, פייסבוק, סנאפצ׳ט ואפילו טיק טוק, ניתן לייצר בז אדיר על ידי פרסום באחת הפלטפורמות הללו.

הדרך לשווק בפלטפורמות הללו הוא ע״י התערבות חברתית ולא על ידי שיווק אגרסיבי,

מומלץ להשתמש בשפה קלילה ולא מכרתית, מומלץ להשתתף בדיונים בעיקר בקבוצות וקהילות בהם הקהל שלכם נמצא.

בהמשך לפרסום בפלטפורמות הנ״ל אנו מציעים לכם לבצע שיתופי פעולה עם מובילי דיעה באותם פלטפורמות – מאחר ומהלך כזה יכול להגיע לסכום גבוה ממליצים לכם לעשות זאת רק במידה הקהל שלעם נמצא בפלטפורמות הנ״ל ואתם לא מאבדים את כל תקציב השיווק שלכם על זה.

אל תפחדו, תתנסו!

ושיהיה בהצלחה.