מי לא רוצה שתהיה לו נציגות באונליין?

היום שכולם עוברים לעשות קניות באונליין, מן הראוי שכל בעל עסק שמכבד את עצמו ואת העסק שלו, ירצה שתהיה לו חנות אונליין.

אך כמו שאומר המשפט הידוע, יש הבדל בין הרצוי למצוי. בעוד תכנון, עיצוב ובנייה של החנות הם החלק ה״כייפי״ הרי שניהול חנות מכוונת הוא העבודה האמיתית.

אז פתחתם חנות, התחלתם לעבוד, הגיעו לקוחות ועכשיו מה?

במאמר הזה ניתן לכם טיפים איך לנהל את החנות שלכם בצורה הטובה ביותר.

כמו בחנות פיסית, ההמלצה הראשונה שלנו היא לעבוד עם צ׳ק ליסט משימות קבוע, מה זה צ׳ק ליסט משימות קבוע? אנחנו נסביר.

ישנן משימות שצריכות להתבסס על בסיס יומי, ישנן כאלה על בסיס שבועי וישנן כאלה על בסיס חודשי.

אילו משימות אתם מכירים על בסיס יומי?  

  • טיפול בהזמנות ובמשלוחים. החלק הארי בחנות אונליין הוא טיפול בהזמנות של הלקוחות שלכם. סידור ההזמנה, אריזה ומשלוח על מנת שיעמוד בטווחי השילוח שרשמתם באתר. ההמלצה שלנו היא לעקוב אחרי המשלוח בזמן אמת עד שיגיע ללקוח. ( לשלוח sms שהחבילה יצאה, החבילה בדרך וכו׳) תגרמו ללקוח שלכם להרגיש מיוחד, שאתם דואגים לו באופן אישי. מי לא רוצה שיפנקו אותו?
  • שירות לקוחות. או כמו שאנחנו אוהבים לקרוא לזה להכות בברזל בעודו חם! לקוח חוזר הוא לקוח מרוצה שמתייחסים אליו. יש לכם חנות מעוצבת, מוצרים ייחודיים אבל מה כל זה שווה עם שירות הלקוחות שלכם לא משתווה למה שאתם משדרים? פתחתם את המחשב בבוקר, שלחתם את ההזמנות שיוצאות זה הזמן לבדוק את תיבת הדואר הנכנס שלכם ולתת מענה יעל ומדויק לכל מי שפנה אליכם, ככה תשמרו על לקוחות מרוצים שיחזרו. אחד הדברים שאנחנו נוהגים להמליץ עליו הוא הוא מעקב אחר שירות הלקוחות, הכינו לכם דו״ח באקסל רשמו את שם הלקוח, תאריך פנייה, נושא הפנייה ואיך טיפלתם בזה, אם החלטתם לפצות לקוח בדרך כלשהי תרשמו הכל ששום דבר לא ייפול בין הכיסאות. אותו הדבר תעשו למשלוחים והזמנות, זה לא משנה האם אתם עסק קטן או גדול, אנחנו ממליצים להשריש סדרי עבודה מההתחלה, זה אולי מרגיש מאולץ בהתחלה אך אנחנו מבטיחים לכם שעם הזמן זה ילך ויהפוך לקל יותר.

 

  • רשתות חברתיות. האם יש לכם חשבון באחת מהרשתות החברתיות המובילות? זה הזמן להיכנס ולבדוק האם גם שם הגיעו הודעות, או אולי תייגו אתכם?                                                       העלאת פוסט שיווקי, בניתם תוכנית שיווקית? תעקבו אחריה. תפתחו את הלו״ז ותבדקו מתי עליכם להעלות, מה עליכם להעלות? ותעשו את זה. מעורבות על בסיס יומיומי ברשתות החברתיות תיצור תגובות ושיח, תגובות ושיח יוצרים תנועה אורגנית לאתר שלכם.
  • מעקב מלאים ועדכוני אתר. נמכרו פריטים – הידד. זה הזמן לעקוב, האם ישנם פריטים נוספים במלאי? האם המוצר נגמר במלאי? תנהלו את המלאי שלכם בצורה נכונה ותעדכנו את האתר לכם, עדכון אתר באונליין יחסוך מהלקוחות שלכם ומכם הרבה עוגמת נפש לא רצויה.

 

אם אתם בתחילת הדרך אתם בטח שואלי את עצמכם, אם אלו משימות על בסיס יומי מהן משימות על בסיס שבועי?

  • איך עבר עליכם בשבוע? זה הזמן שלכם לבדוק את הגרפים. מהם הגרפים? הגרפים הם אלו שיתנו לכם מענה על איך הייתה ההתנהלות השבועית שלכם? האם השקעתם בקמפיין? במידה וכן תשמחו לדעת שהגרפים השבועיים יוכלו להראות לכם איך התקציב שלכם התפרש ברמת השקל.  גרפים של מכירה. איה פריט הכי עבד השבוע? איזה מבצע הביא הכי הרבה כניסות? מאיזה מקום הגיעו הכי הרבה מבקרים לאתר שלכם? הגרפים שאנחנו מתארים פה, הם המעקב שלכם אודות הצלחת או כשלון החנות, אל תתמנו את ראשכם בחול ואל תתעלמו מהם.

 

  • כבר גיליתם מי המתחרים שלכם? תבדקו מה הם עשו השבוע שאולי אתם לא חשבתם על זה? איך הם בחרו לפרסם? האם הם היו השבוע במקומות שאתם הייתם. או שהקדמתם אותם?

 

  • תזרים מזומנים. את זה אין לנו ספק שאתם בודקים ברמת היומיום, אך אנו ממליצים לכם לעקוב ברמה השבועית, לראות שהגרפים מאוזנים אל מול התזרימים שלכם ובכלל.

 

  • שליחת ניוזלטרים. פעם בשבוע תשלחו ניוזלטר ללקוחות שלכם, זאת הזדמנות מעולה לעדכן אותם מראש על מבצעים שאתם עומדים להעלות, על דברים חדשים, על דברים שירדו מהמלאי ועוד. מאחר ואין לכם יכולת לנהל קשר עם כל לקוח בנפרד, אנחנו ממליצים לכם ל״תקשר״ איתם על בסיס שבועי באופן קבוע.

 

אם ככה, מה בעצם נשאר לנו לבדוק ברמה החודשית?

  • שיווק שיווק שיווק – אחת ההמלצות שלנו היא לא להשאיר הכל לרגע האחרון ולכן אנחנו ממליצים אחת לחודש לשבת ולבנות תוכנית שיווקית חודש קדימה. האם צפויים לנו חגים בדרך? האם צפויים מבצעים מעניינים? תראו להם שווה להם להיות חברים שלכם כי את כל המידע הם מקבלים ראשונים – רק זכרו לא להעמיס מידי.
  • ניתוח נתונים. מכירים את המשפט בחדר כושר שאומר: no pain no gain? בדיוק זה, מי שלא יעבוד לא יראה תוצאות וחבל. תוציאו את הנתונים החודשיים שלכם, תשבו איתם ותראו איפה ואיך ניתן להשתפר? האם במבצעים? האם בפרסומים? אולי פתאום תגלו שאתם לא מקדמים במקום הנכון והכי חשוב תגדירו מטרות לחודש החדש.

 

זכרו העבודה לא מסתיימת שהחנות עולה לאויר, זוהי רק ההתחלה.

 

ושיהיה לכם בהצלחה.