ברוב אתרי האונליין שאנחנו בוחנים, אנחנו רואים כל כך הרבה מוצרים, עיצובים, תמונות, וידיאו והכי חשוב תיאורי מוצר, דבר שלצערנו לא הפנימו באתרי האונליין בארץ.

התיאורים שאנו נתקלים בהם בארץ, תמיד לוקים בחסר, הם לא מעניינים, לא מדרים את הלקוח להמשיך לקרוא ולא מעוררים איזה משיכה עזה למוצר, התחושה הכללית אודות תיאורי המוצר באתרים הישראלים היא שמשהו רק רצה לסיים כמה שיותר וללכת, שעדיף מעט מידע על כלום … שמי שהיה אחראי על כתיבת תיאור המוצר פשוט פרש באמצע.

אתם חייבים להבין, שככל שתחסירו תוכן אינפורמטיבי אודות המוצר שלכם, ללקוח שלכם יהיו הרבה יותר שאלות, ככל שללקוח שלכם יהיו הרבה יותר שאלות ופחות תשובות, הוא פשוט ״יקום ויילך״ או במקרה של חנות וירטואלית ייצא מן האתר ויעבור לאתר מתחרה.

נכון שנאמר לא פעם שתמונה שווה 1000 מילים, אבל תאמינו לי שאם תשימו תמונה על תיאור מוצר נכון התמונה תהיה שווה 1001 מילים והמילה האחרונה היא זאת שתקבע.

דבר נוסף שחשוב לציין הוא, שתיאור מוצר איכותי יעזור לכם גם מול הדירוג שלכם בגוגל.

אז איך אנחנו בכלל מתחילים לכתוב תיאורי מוצר?

האם ישנם כללים לכתיבת תיאור מוצר? האם ישנם אפיונים ספציפיים?

אז כן!

  • אם המותג שלכם היה בן אדם, איזה סוג של בן אדם הוא היה? האם הוא היה גבר/ אשה? האם הוא היה הרפתקן / איש משרד? גלו מה האישיות של המשרד ותדברו את השפה שלו.
  • תנו למוצר שלכם שם רלוונטי שיכלול מילות מפתח מרכזיות שאתם עושים בהם שימוש באתר. (לדוגמא: ״outdoor, כיסוי סיליקון ייחודי נגד מים למכשירי סלולאר מסוג note9״)
  • מי הלקוח שלכם? דברו את השפה שלו! האם הלקוח שלכם הוא איש הייטק שמרוויח סכומים גבוהים וכל מה שמעניין אותו זה גאדג׳טים וטיולי שטח? או האם הלקוח שלכם הוא בן נוער שכל היום נמצא ב״אינסטגרם״ / ״טיקטוק״ והוא רגיל להתנהל באינטרוולים של 15 שניות?
  • אל תשכחו להוסיף מידע ופרטים טכניים. זוכרים פחות שאלות יותר בטחון. השתמשו במידע מדויק. השתמשו במושגים של החברת האם (במידה וזה מוצרים טכנולוגיים)
  • תתארו את המוצר ועשו זאת בהתלהבות. תחשבו שאם הייתם צריכים למכור ללקוח בחנות פיסית הרי שהייתה לכם היכולת להלהיב אותו על המוצר, עשו זאת פה.
  • כתבו על יתרונות המוצר. בספרו של פרופסור דן אריאלי, הוא מסביר לנו שהרכישה היא תהליך רגשי ואין לו שום קשר למה האדם צריך באמת אלא למה הוא רוצה. תמכרו ללקוח שלכם את החוויה שבאה עם המוצר.
  • תדמיינו שאתם קוראים תיאור שחבר שולח לכם על דבר מסוים? האם אתם קוראים הכל? תרשו לי לענות בשמכם לא. אתם נותנים לדברים ספציפיים לתפוס לכם את העין, אותו הדבר פה. רובינו מסתכלים על המילים הבולטות, מוסיפים לזה את התמונה ואת חוות הדעת וזהו. העסקה סגורה מבחינתנו.
  • הישארו מעודכנים בכל הדברים הכי חדישים שיכולים למשוך את הקהל שלכם, תמיד תהיו צעד אחד קדימה, תגרמו לקהל שלכם להבין שאתם צעד לפניו, הוא ירצה לשמוע את הדעה שלכם ומה שיש לכם לומר.
  • שמרו על אחידות! אם החלטתם שכל תיאור יכיל תבנית תיאור מסוימת, הישארו איתה. אל תשנו ממוצר למוצר. הדבר הזה גם יקדם אתכם בגוגל וגם יגרום לאנשים לזהות אתכם.
  • תעבדו עם טמפלטים (תבניות).

שיש לכם הרבה פריטים להעלות, ואתם צריכים כל פעם מחדש לרשום את המידע והאינפורמציה, אנו מציעים לכם דרך שתקל עליכם. הכינו תבנית קבועה שכל מה שיישאר לכם הוא רק להכניס תמונה ואת התיאור, אבל מירב הפריטים כבר יהיו.  

לסיכום:

אחרי שכתבתם את תיאור המוצר וודאו שרשמתם תיאור ברור, מושך ואטרקטיבי, בדקו שהטקסט מעביר את המסר מבלי להשתמש בהמון טקסט והכי חשוב תראו שהטקסט שבחרתם לעשות בו שימוש אכן מעביר את המסר של המוצר.

 

והכי חשוב?

שיהיה בהצלחה.