רוב בעלי העסקים שמעוניינים לפתוח היום חנות וירטואלית, יודעים שזה לא עניין של זבנג וגמרנו, היום בעלי העסקים מבינים שישנם עוד עלויות נוספות שעליהם לקחת אותם בחשבון. אז פתחתם חנות – נהדר! אך מה הלאה?!

בשנים האחרונות, ישראל מתגלה כאחת המדינות המתקדמות ונמצאת בשורה אחת עם ארה״ב ומדינות אירופה בכל מה שקשור להקמת חניות וירטואליות.

אז מה הצעדים להקמת חנות וירטואלית?

ישנם אתרים רבים להקמת חנות אונליין, ברוב החניות תהיה לכם אופציה להקמת חנות וירטואלית בחינם ורק האחזקה שלה תעלה לכם סכום חודשי.

אנו מציעים לכם לבחון את מגוון היתרונות ולראות גם למי אתם הכי מתחברים, גם איפה העיצוב שאתם אוהבים והכי חשוב האם יש סליקה וכמה קל יהיה לכם לתפעל את החנות. להלן רשימת אתרים שאנחנו ממליצים לכם לבדוק:

www.kivi.co.il

www.ilshop.co.il

www.liveshop.co.il

אם תסתכלו באתרים הללו ובאתרים כדוגמתם, תגלו שהמחיר לתפעול חנות וירטואלית אינו יקר ובאתרים שהמחיר יהיה בהם יקר, האתר יבטיח לכם אתר באיכות מאוד גבוהה.

 

כידוע לכם אין עסק היום, שמכבד את עצמו, שלא פותח חנות וירטואלית. חנות וירטואלית נותנת רוח גבית לעסקים קיימים ומגדילה את מעגל הלקוחות שלה. בנוסף,  חנות וירטואלית תחסוך מכם את כל ההוצאות הגבוהות שיש בהחזקת חנות פיסית.

הרבה פעמים אנחנו פוגשים אנשים שמספרים לנו על העניין שלהם לעשות את צעדיהם הראשונים באיקומרס, אנחנו מקשיבים להם ואז ממליצים להם להתחיל לעשות סקרי שוק בין חברות העוסקות בהקמת אתרי איקומרס, שואלים שאלות, מתייעצים עם אנשים שנמצאים בעולם הזה, אז ורק אז לוקחים החלטה.

תמיד חשוב לנו להזכיר שזה לא עניין של זבנג וגמרנו, אתרי איקומרס הם השקעה וככזאת הם פה בשביל להשאר ודורשים המון עבודה.

ומה לגבי התקציב? או כמה עולה לנו אתר איקומרס בעצם?

ישנם מספר משתנים עליהם אתם צריכים לחשוב רגע לפני שאתם יוצאים לדרך…

מערכת שתתחשב בשינויים שעלולים לצוף בעתיד.
תחשבו שנכון להיום, יש לכם 100 מוצרים שצריכים להכניס למערכת אתר האיקומרס, זאת עבודה שדורשת זמן ופיתוח ועליכם לחשוב האם ייתכן ובעתיד תרצו להוסיף מוצרים נוספים, אז עדיף שהתשתית תהיה מוכנה לגידול החנות.

קידום אורגני – להיות תמיד צעד קדימה.
לתכנן מראש את כל הפעילויות שיכולות לקדם את האתר שלנו לראש רשימת התוצאות של גוגל.

לחשוב בגדול.
אתר איקומרס חייב להיות מתוכנן עם ראייה עתידית. ייתכן ואתם פותחים את חנות האיקומרס שלכם עם 100 מוצרים/שירותים, אבל בעתיד יהיו לכם עוד 100 מוצרים, בשביל לנוע קדימה ולא אחורה, תמיד תחשבו על אתר גדול יותר כזה שיוכל להכיל יותר מוצרים ולגדול בקצב שלכם.

חווית לקוח חיובית
ישנם שני סוגי לקוחות שייכנסו לאתר האיקומרס שלכם,

האחד: משתמש ממוקד קנייה – הוא נכנס לאתר שלכם, בידיעה מה הוא צריך אחרי שהשווה מחירים, קרא חוות דעת על המוצרים ועשה סקר שוק, אצל הלקוח הזה, השיווק מתנהל מסביב לשכנוע שאתם הכי טובים, ויש לכם את המוצר/שירות הטוב ביותר עבורו.
השני: משתמש אקראי – הגיע לאתר שלכם כי חיפש משהו שיש לו קשר למוצרים שלכם – אצל הלקוח הזה השיווק יהיה ויזואלי יותר, מושך את העין ואיכותי.
באתר איקומרס שלא כמו בחנות פיזית, עלינו להקל את חווית השימוש באתר לצרכן עד כמה שנוכל, אחרת כל ההשקעה שלנו יורדת לטמיון.

אז בואו נדבר במספרים, מה הן העלויות של בניית אתר כזה?

מבדיקה שערכנו מול מספר גורמים, אנו יכולים לומר לכם שממוצע אתר איקומרס בארץ נע בין 15,000-17,000ש״ח, אם תחליטו להוסיף פיתוחים שייחדו את האתר שלכם תוכלו להגיע ל22,000ש״ח.

שאנחנו מדברים על עיצוב, אנחנו קודם על מדברים על עיצוב גרפי, שפה עיצובית, פונט ייחודי ולוגו – מוצר כזה, אם תיקחו מעצב מקצועי, יעלה לכם לא פחות מ- 5000 ש״ח.

לגבי מערכת אתר האיקומרס שלכם:

נחזור ונאמר לכם שוב, שעליכם להתחשב בצרכים שלגם ושל הלקוח שלכם. אתר מכירות בגדים לדוגמא, יהיה שונה מאתר של חנות פרחים, גם שורת החיפוש באתרים הללו תהיה שונה וגם את זה עליכם לקחת בחשבון.

לא משנה באיזה מערכת תבחרו ( wix / wordpress ), זכרו (שוב) שההדבר שצריך להוביל אתכם הוא נוחות ופונקצינאליות שתתרום למשתמש להרגיש נינוח באתר שלכם ובכך להמליץ עליו.

תבלטו. על ידי כתיבת טקסט אינפורמטיבי מדוייק, שיווקי, מושך. תצלמו תמונות מקוריות, אל תראו כמו המתחרים שלכם, תבדלו את עצמכם מהשאר, תהיו מיוחדים.

תעבדו בצורה מסודרת, אל תשכחו כלום בדרך. אחרי שדאגנו לדפי המוצר שלנו, הגיע הזמן להתחשב ולדייק את סל הקניות שלנו. השתמשו באבטחת מידע גבוהה, כזאת שהלקוח שלכם ירגיש בטוח איתה, תשתמשו במאפייני זיהוי שיגרמו ללקוח להבין שאתם רוצים בטובתו.

זכרו חנות האונליין שלכם היא עסק לכל דבר – אל תזלזלו בו.

נהלו מלאי בצורה מדויקת, תשתמשו בתוכנה פיננסית ואל תתנו לעצמכם ליפול בקטנות.
עבדו עם מערכת סליקה שתהיה נוחה לכם, ותמיד תהיו במעקב.

לעולם, אבל לעולם, אל תשכחו שאתם עובדים עם אנשים – גם אם אתם לא רואים אותם.

תדאגו ללקוחות שלכם, יידעו אותם על דברים חדשים, צרו עבורם מבצעים ייחודיים והכי חשוב שימרו עליהם מרוצים.

לקוח מרוצה הוא לקוח חוזר!

"טעמו המר של איכות ירודה נשאר זמן רב לאחר שפג טעמו המתוק של המחיר הנמוך".

 

בחירת תבנית פופאפ