כל בניית עסק, כולל עסק אינטרנטי וחנות אונליין, מתחילה בארגון נכון של ההיררכיה.
ככל שיהיו לכם יותר מוצרים בחנות ויותר קטגוריות ותתי קטגוריות כך ההיררכיה הופכת לחשובה יותר ומשמעותית יותר, לידיעתכם יש לזה גם משמעות הרבה יותר גבוהה בקידום העסק שלכם במנועי החיפוש.
אז מה היא בעצם היררכיה? ואיך היא מתקשרת לחנויות וירטואליות ואתרי אינטרנט?
הִיֶּרַרְכְיָה (מִדְרָג) היא מערכת של דירוג וארגון.
וככל שההיררכיה איכותית יותר, כך הסיכוי שלכם לעלות בדירוג של מנועי החיפוש גבוהים יותר.
באתר אינטרנט רגיל, לא איקומרס, אין הרבה דפים, קטגוריות ותתי קטגוריות ולכן ההיררכיה הרבה פחות מורכבת ואף פשוטה למדי.
אם תעבדו לפי הסדר, ההיגיון ותקפידו על הדירוג הנכון, תהפכו את חווית הגלישה של הגולשים שלכם להרבה יותר נעימה והרבה יותר ידידותית.
חווית גלישה ידידותית, שמשאירה לגולש טעם טוב, מבטיחה תוצאות טובות יותר וכניסה מרובה יותר של גולשים.
בנוסף, ישנם הרבה יתרונות לסידור מדויק והיררכיה נכונה באתר:
- הסדר הנכון של האתר, עוזר למנועי החיפוש ולגולשים כאחד. כולם כולל אתם עצמכם, מעוניינים למצוא את המוצרים המבוקשים כמה שיותר מהר עם פחות קפיצה מחלון לחלון. אתרים שמעבירים את הגולש מחלון לחלון עד שהוא מגיעה למוצר המבוקש, סובלים מנטישה גבוהה וחוות דעת שלילית.
- חנות עם היררכיה נכונה, מאפשרת לאתר שלכם לקבל מקום טוב יותר עם נפח רחב יותר בתוצאות החיפוש במנועי החיפוש השונים. ככל שיש לחנות יותר לינקים פנימיים כך הפרסום שלה רחב יותר. מה שאומר חשיפה גדולה יותר, כניסות מרובות יותר לאתר והרבה יותר רכישות.
- רובוט החיפוש של גוגל עובד כמו עכביש, אחת ל24 שעות הוא עובר על כל אתר ובוחן אותו בזמן קצוב, אם האתר שלכם לא פועל לפי הסדר וההיררכיה הנכונים , הרובוט מוותר ועובר הלאה, דבר שמרחיק אתכם מן הטרגוט של גוגל והמיקום שלכם.
אז איך מתכננים היררכיה נכונה?
כתבנו לא פעם, שהקמת עסק אינטרנטי לא יורד מחשיבותו של עסק פיסי, גם הקמת אתר אינטנרט/ חנות וירטואלית דורשת סיעור מוחות ותכנון מקדים.
על מנת לתכנן את האתר נכון אנו ממליצים לכם ממש לשרטט את השלבים / עמודים / קטגוריות. ברגע שתתחילו תראו שמה שמובן מאליו וברור הוא הכי קל לארגון. אם יש לכם כמות מוצרים גדולה באתר אנו ממליצים לגם עוד טרם עליית האתר להכין רשימה של קטגוריות, תתי קטגוריות ואילו מוצרים יהיו תחת כל תת קטגוריה כזאת. זוכרים, היררכיה נכונה = חווית משתמש נעימה = כמות כניסות גבוהה.
על מנת לייצר היררכיה נכונה ומדויקת באתר יש לשים לב לכללים הבאים:
- הקפדה על מספר קישורים נכון – על מנת לא להתיש את הגולשים שלכם, אנו ממליצים לכם לא להתרחק מידי מדף הבית. ככל שעמוד המוצר יהיה קרוב יותר לדף הבית ככה הגלישה תהיה מהירה יותר, קלה יותר ותותיר חווית שימוש נעימה יותר לגולש.
- שימוש נכון במילות מפתח ולינקים – לדוגמא לא תוכלו לשים בעמוד הראשי את המוצר ורק דרכו למשפחת המוצרים, הרי שזה הפוך מכל הגיון. אנו ממליצים לכם להשתמש בביטויי seo גם בקטגוריות באתר, דבר שיעצים את כמות הביטויים ואת המיקום שלכם במנועי החיפוש.
- הוספת תוכן שיתאים להיררכיה שבחרתם לאתר –השתמשו בתוכן מקורי בכל אחד מדפי האתר שדורשים זאת, אל תשתמשו באותו התוכן בכמה וכמה דפים, ה״עכביש״ של גוגל מזהה כפילויות בתוכן כהעתקה.
כמו תמיד, גם פה אנו מציעים לכם לגלוש בכמה שיותר אתרים על מנת שתוכלו ללמוד ולחוות מניסיון.
והכי חשוב
שיהיה בהצלחה