עם שנות ה2000 המוקדמות המסחר האינטרנטי נעשה שוק פעיל מאוד ולפיכך גם עסקים ואנשים פרטיים פונים לכיוון הדיגיטלי, ובכך מצלחים להתקיים ממנו הן מבחינת משק כלכלי והן מבחינת יעילות העבודה .

המסחר האינטרנטי נמצא בקדמת הבמה המרכזית כיום ולשם כך ישנם כמה פלטפורמות אשר מציעות את שירותי התוכן שלהם, ובכך להקים אתר מסחרי אשר יהווה חנות פעילה ועסק לכל דבר.

בעולם כיום ישנם המון סוגים של שפות קוד בכדי לבנות אתר מסחרי כגון:

HTML

CSS

JAVASCRIPT

PHP

ועוד…

בניית אתר עם מערכות סגורות בהן לא תינתן האפשרות לשנות את הדפוס הקיים(ראה דוגמא למעלה)

Joomla,

WordPress

Drupal

ועוד..

בעבר היו משתמשים בפלטפורמות כמו FrontPage  של חברת המחשב הענק מייקרוסופט

אך זה השתנה עם הזמן וטכנולוגיות הפיתוח שהביא עימו העידן הנוכחי העצימו את חווית המשתמש לקלה יותר לתפעול ולנוחה וידידותית  לשינויים עתידים אותם תרצו לשנות בתוך הממשק הקיים

כיום, ישנן מערכות לניהול תוכן עם גישה מלאה לקבצים ("קוד פתוח"), אשר נפוצות בעולם הדיגיטלי- CMS Content Management System))להלן ארבעת הפלטפורמות המובילות כיום שהן:

WordPress– הכי פופולרית – מעל 74 מיליון אתרים בעולם משתמשים בממשק הנהדר שמערכת זו מצליחה להביא איתה, אינטואיטיבית ביותר מתאימה בעיקר לאתרי תדמית, דפי נחיתה, חנויות ובלוגים.

Drupal– מערכת ניהול תוכן פחות פופולרית בשנים האחרונות ויותר מורכבת, לאתרים מורכבים יותר אשר מצריכים אדם שיש לו ידע וניסיון בתחום המסחר האלקטרוני ואכן יידע להביא לידי ביטוי את כישוריו.

Joomla– מערכת ניהול תוכן, שהייתה בעבר מאוד פופולרית בישראל ובעולם, אך כיום פוחתת ונעצרת עם התפתחות הוורדפרס בעולם.

Magento– מג'נטו – מערכת לניהול תוכן ממוקדות לחנויות וירטואליות שנמצאת בשליטת ebay ולמעשה נותנת לכם את כל האפשרויות לסחור באון ליין ולהביא לכלל קהל משתמשי האתר את המוצרים שלכם

מהו שטח אחסון?

האחסון הוא חלק (נפח) מכונן (Hard Drive) היושב בתוך שרת (מחשב “חזק” היושב בחוות שרתים ומחובר לרשת האינטרנט 24 שעות ביממה). לאחסון פרמטרים רבים כגון – נפח, תעבורה, רוחב פס, רמות אבטחה וכדומה. חשוב שפרמטרים אלו יתאימו לאתר שאותו אתם בונים, לדוגמא נפח האחסון של אתר תדמיתי קטן בהרבה משל אתר חנות או קטלוג מוצרים. אין סיבה לקנות אחסון יקר אם אין צורך בו.

חשוב (לא בדיוק מוקש אבל מומלץ לבדוק היטב) – ברכישת אחסון יש להקפיד על מהירות (רוחב פס), יציבות ואמינות השרת – מומלץ לבחור בחברת אחסון ותיקה ובעלת ניסיון של 5 שנים ומעלה. יש לברר האם חוות השרתים יושבת במדינה ממנה מגיעים רוב הגולשים של האתר (להם הוא יעבוד הכי מהר). יש לבדוק את איכות השירות של חברת האחסון (ולא בזמן המכירה אלא בזמן תקלה או בעיה עם האחסון). עלויות – לאיחסונים מחירים רבים בשוק מחינם עד עליות גבוהות מאוד על בסיס חודשי, במקרה זה היקר הוא בדרך כלל לא הכי טוב כמו כן גם החינמי או הזול.

בחירת תבנית פופאפ