במהלך השנים נתקלנו לא פעם במספר טעיות מאוד נפוצות שאנשים מוטים לחזור עליהן פעם אחר פעם בזמן שהם יושבים ומתכננים את הקמת אתר האונליין שלהם.
במאמר הזה איגדנו עבורכם את הטעויות השכיחות והנפוצות ביותר על מנת שאתם לא תחזרו עליהן.
טעות מספר 1 – הנטייה לזלזל בגודל הפרויקט שלכם.
רבים העסקים שמעוניינים לפתוח חנות אונליין בשביל לייצר הכנסה נוספת ורוח גבית עבור החנות הפיזית שלהם. אנשים נוטים לחשוב שחנות אונליין היא דרך מהירה ״לעשות כסף״ כי ״מה כבר דורשת ממני חנות אונליין?״
אז נכון שמי שמחזיק חנות פיזית יודע שבחנות אונליין הוא חוסך הוצאות רבות כגון: שכירות, מלאים, עובדים ועוד, אבל אין ספק שחנות אונליין דורשת השקעה מסוג אחר, השקעה של זמן, זמינות ורצון להצליח.
מי שבוחר להקים חנות אונליין, צריך להבין ולהפנים שחנות אונליין היא עסק כמו כל עסק אחר ולעיתים אף קשה יותר. אם הצלחתם לפצח את סוג העבודה והגודל שלה ואתם עומדים ביעדים שלכם סיכויי ההצלחה שלכם עולים באופן משמעותי.
טעות מספר 2 – בניית אתר האונליין שלכם על הפלטפורמה המדויקת.
לעיתים קרובות, ההחלטות שניקח הן אלה שיעשו את ההבדל בין הצלחה ענקית לכישלון חרוץ ולכן הבחירה שלכם בפלטפורמה הנכונה היא לא פחות מקריטית. כמה דברים שאתם צריכים לשים אליהם לב ברגע שאתם הולכים ובוחרים את הפלטפורמה עליה תקימו את חנות האונליין שלכם, האם הפלטפורמה פונקציונאלית במידה שאתם רוצים / צריכים? האם החנות נותנת לכם את היכולת לעצב לבד את החנות או שהיא נותנת לכם תבנית קבועה שצריך לבנות עליה ויותר מזה האם ישנה אופציית תמיכה באתר שלכם או לא?
תתייעצו, תשאלו שאלות, תקראו חוות דעת של אנשים שונים והכי חשוב תישארו מעודכנים.
טעות מספר 3 – גם חנות אונליין צריכה לגבש לעצמה מטרות עסקיות.
מה המטרות שלכם? מי קהל היעד שלכם? מי המתחרים שלכם ומה מייחד אותם? איפה אתם ממוצבים מבחינת המחירים אותם אתם מציעים? (האם אתם במשחק או לא? ) האם אתם יודעים מה החזקות והחולשות של חנות האונליין שלכם?
כל אלו ועוד הן מטרות סופר חשובות שברגע שתגעו לענות עליהם המטרה שלכם תהיה מדויקת יותר, ברגע שהמטרה תהיה מדויקת יותר היכולת שלכם להצליח גבוהה יותר.
טעות מספר 4 – שיווק שיווק שיווק.
בניתם את האתר המושלם שלכם?
העליתם אותו לאוויר ובדקתם שהכל מושלם?
מעולה!
אבל מה עם הלקוחות?! למה הם לא מגיעים?!?!
בדיוק פה אנחנו מעירים את נושא השיווק, שיווק נכון יביא אליכם את הלקוחות הנכונים ויגדיל את התנועה לאתר שלכם.
ראשית שימו לב שאתם מבינים את ההבדל בין שיווק אורגני לשיווק ממומן.
הציבו סכום כסף לקידום ממומן ברשתות החברתיות, אל תתנו לזה להפתיע אתכם כל פעם מחדש.
האם יש לכם צורך במובילי דעה וחוות דעת?
כל הגברים הללו ועוד הרבה נוספים שתגלו בהמשך עולים כסף וכדאי שתתכוננו לזה מראש, אל תתנו לכל הנוגע בתקציב לצאת מכלל שליטה, תשלטו אתם בתקציב ולא הוא בכם.
טעות מספר 5 – עיצוב האתר שלכם.
זוכרים שהמלצנו לכם לבדוק מי הקהל שלכם?
אחרי שזיהיתם את הקהל שלכם ואת הצרכים שלו, אנו ממליצים לכם לעצב את האתר שלכם בצורה שתמשוך את העין ותדבר לקהל היעד שלכם.
ישנם אתרי אונליין רבים שמעלים את המוצרים/שירותים שלהם בצורה שרירותית, דבר שגורם להם לאבד מהגובה של האתר.
חשוב מאוד להבין שכמו שבחנות הפיסית שלכם, שם יש חלון ראווה שמעוצב כל כולו על מנת למשוך פנימה קהל, הצורה בה מוצגים המוצרים / שירותים שלכם באתר היא החלון ראווה של האונליין.
לאחר שעיצבתם את האתר מבחינה ויזואלית, הגיע הזמן לעצב אותו מבחינה אינפורמטיבית.
מידות, מחירים, תנאים רכישה והחלפה וכל מידע רלוונטי אחר.
ככל שתתנו יותר מידע ותענו על יותר שאלות אופציונאליות של לקוחות, חוות הדעת שייכתבו אודותיכם יהיו טובות יותר ויביאו אנשים רבים יותר.
תדמיינו שאתם הלקוחות שלכם.
תעשו שיעורי בית, תחקרו חנויות נוספות ברשת ותראו האם הם מדייקים את המידע והתוכן שהם מנגישים ללקוחות שלהם או לא.
תהיו ייחודיים ותזכרו עבודה מקדימה מובילה להצלחה.