על פי ויקיפדיה: ״חנות וירטואלית – מסחר וירטואלי, מתאר קשת רחבה שך פעילויות ברשת האינטרנט. פעילויות אלו כוללות פעילויות מכירה ורכישה מכוונת של מוצרים בני קיימא ושירותים, תמיכה בלקוח/במוצר לאחר המכירה ועוד. עם התפתחות האינטרנט ניתנה דחיפה רבה לניצול מודל זה. בעזרת תוכנות מחשב, המותאמות במיוחד לצורך זה, ואתרי אינטרנט ייעודיים ניתן לבצע רכישות של מוצרים ושירותים, באופן אוטומטי, באמצעות האינטרנט, ללא הצורך להפגיש את המוכר עם הקונה״.
ישנם כל מיני סוגי חנויות וירטואליות, חלקן הן חנויות שמוכרות מוצרים שונים חלקן חנויות שמוכרות שירותים שונים.
בנוסף, מעבר לנות הוירטואלית ה״קלאסית״ צריך לזכור שישנם גם אתרי תדמית, אתר תדמית הוא אתר בו בעל מקצוע יציג את השירותים שלו, אך לא יעשה שימוש בחנות אלא יוודא כי מי שמעוניין בשירותיו ייצור עימו קשר (עו״ד לדוגמה) .
ברגע שאתם מחליטים להקים חנות וירטואלית שימו לב לכללים הבאים:
פחות זה יותר – מכירים את זה שאתם נכנסים לחנות והכל מבולגן, הבגדים הפוכים ואיך אומר הביטוי הידוע מרוב דובים לא רואים את היער? תתחשבו בלקוחות שלכם, לעיתים דברים רגועים יותר ופחות מתוחכמים יותר ימשכו את עינם של הלקוחות שלכם. תדייקו את עצמכם ואת השפה שלכם ותמיד תזכרו ש״פחות זה יותר״
כמה שפחות שאלות כמה שיותר מכירות או במילים אחרות תוכן תוכן תוכן – ככל שהתוכן יהיה מדויק יותר, ככה יהיה ללקוח קל יותר באתר שלכם וחווית הגלישה שלהם תהיה נעימה יותר. תוכן איכותי ושימוש נכון במילות מפתח יקדם אתכם בשרת של גוגל.
תמונה שווה אלף מילים – אחת האופציות הטובות שיש לשימוש בתמונות באתרים היא תגיות. ברגע שהעלתם לחנות הוירטואלית שלכם / לדף המוצר שלכם תמונה, אתם יכולים לרשום עליה את ההסבר בריחוף ( מי שיעבור עם העכבר יוכל לקרוא את ההסבר, תמונה תגרום ללקוח לראות את המוצר טוב יותר ויהיה לו קל יותר לחזור אליה.
אז כפי שרשמנו קודם, חנות וירטואלית / אתר תדמיתי יתנו לכם רוח גבית לעסק קיים, זה יעזור לכם להגדיל את קהל הלקוחות שלכם ואף יביא לכם לקוחות חדשים.
שיהיה בהצלחה!